Bardzo łatwe w przygotowaniu i przyjemne ćwiczenie, które pomoże nam wyćwiczyć opowiadanie historyjek w czasie przeszłym. Po feriach lub innych przerwach w nauce, może być miłą odmianą do zwykłego zadawania pytań: "Co robiliście w ferie.../w czasie świąt". Tym bardziej, że Ci uczniowie, którzy nie robili nic "nadzwyczajnego", mogą czuć się źle nie będąc w stanie opowiedzieć żadnej ciekawej anegdoty, podczas gdy inni opowiadają o szusowaniu na alpejskich stokach.
Potrzebujemy:
- papierowej torebki lub torby na zakupy (nieprzezroczystej),
- małe przedmioty, które zmieszczą się do torby (najlepiej żeby ich liczba zgadzała się z liczbą uczniów).
Co dalej?
Celem tego ćwiczenia będzie opowiedzenie historyjki w czasie przeszłym. Nauczyciel mówi kilka zdań wprowadzających, a następnie każdy z uczniów mówi jedno zdanie, które jest kontynuacją poprzedniego, tak aby wyszła spójna całość. (Przy okazji powtarzamy z uczniami time adverbs). Utrudnieniem jest fakt, że przed każdym nowym zdaniem uczeń losuje przedmiot i musi go wykorzystać tworząc zdanie. Jeśli wprowadzamy nowe słownictwo, po każdym losowaniu warto zapisać słowo na tablicy i powiedzieć je na głos.
W ten sposób z zadania skorzystają słuchowcy, wzrokowcy i kinestetycy.
Element zaskoczenia losowanym przedmiotem sprawia, że uczniowie są dłużej skupieni i bardziej angażują się w zabawę.
![]() |
Przykładowy zestaw do ćwiczenia. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz