czwartek, 27 lutego 2014

Who am I?

Czasami wydaje mi się, że zadania, które wymagają najmniej przygotowań ze strony nauczyciela, są bardzo entuzjastycznie odbierane przez uczniów. Też tak czasem macie? Szukacie, szukacie interesujących warm-up activities, przygotowujecie się do nich godzinami, drukujecie, wycinacie, już widzicie oczyma wyobraźni, jaka to będzie ciekawa lekcja, a w rzeczywistości kompletna klapa. Nikomu się nie podoba i uczniowie patrzą na Was zaspanymi oczami. Otóż dzisiejsze ćwiczenie do takich nie należy. Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy to kartki/fiszki z wypisanymi zawodami i ... i to wszystko. Zapraszamy jednego z uczniów na środek, losuje kartkę i nie patrząc co na niej jest, pokazuje klasie. 
Uczniowie mówią czym się zajmuje i na czym polega praca w wylosowanym zawodzie, a osoba stojąca na środku musi zgadnąć kim jest. Można też oprócz zdań opisujących czym zajmuje się dana osoba, opisać i wymieniać cechy charakteru potrzebne do pracy w danym zawodzie, a także gdzie dana osoba pracuje, jaki strój nosi do pracy. Przy okazji ćwiczymy i przymiotniki opisujące osobowość, które bardzo często w podręcznikach idą w parze z zawodami. Wszystko zależy od poziomu znajomości języka i od ego, na co chcemy zwrócić uwagę. Jest to bardzo dobre ćwiczenie na mówienie. Można poćwiczyć tyle rzeczy! Aż sama jestem zaskoczona ile:)

Można oczywiście odwrócić role. Osoba idąca na środek losuje wówczas zawód i opisuje czym się zajmuje a pozostali uczniowie muszą zgadnąć zawód.

Ćwiczenie to sprawdzi się również przy powtórce i pomoże nam zebrać poznane słownictwo. Każdemu z uczniów rozdajemy ksero ze strukturami, które może wykorzystać opisując zawody, zostawiając miejsce do uzupełnienia w trakcie ćwiczenia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz